New Hollandin T8-sarja on suurtilojen raskas veturi. T8:ssa on yhdistetty raakaa voimaa ja nykyaikaista tekniikkaa kuljettaja ajatellen.
T8-traktoreissa on huimien teholukemien lisäksi myös paljon muuta, mikä vie ne jokaisen kuljettajan toivelistan kärkeen. New Hollandin Auto Command -vaihteistolla ajaminen on uskomattoman helppoa, ja liikkeelle päästään yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai ajopoljinta painamalla. Vaihtoehtona tasaisesti porrastettu nykyaikainen Powershift toimii kuljettajan tai automatiikan ohjaamana niin, ettei vaihteen vaihtumista juurikaan huomaa. Kaikki mallit ovat saatavana jousitetulla Terraglide™ -etuakselilla ja 50 km/h maantienopeudella varustettuina.
New Hollandin portaattoman Auto Command vaihteiston nopeusalue on 0,02 km/h-50 km/h. Auto Commandin, 40 km/nopeuksiin päästään alhaisilla 1400 moottorikierroksilla ja 50 km/h versioissa päästään maksiminopeuteen 1725 kierroksilla. Vaihteistossa on aktiivipysäytys tarkoittaen sitä, että vaihteisto estää traktorin liikkumista esimerkiksi risteyksessä.
NOPEUSMUISTI
Kaikkiin kolmeen nopeusmuistiin voi helposti asettaa minkä tahansa nopeuden välillä 20 m/h ja 50 km/h. Valittua nopeusmuistia vaihdetaan painamalla nappia monitoimivivusta, ja tallennettua nopeutta muutetaan yksinkertaisesti rullaa pyörittämällä. Valittu nopeus näkyy selkeästi värimonitorissa.
AKTIIVIPYSÄYTYS
Auto Command -vaihteiston tärkeä turvallisuustekijä on aktiivinen pysäytystoiminto. Kun traktori pysähtyy risteykseen tai mäkeen, vaihteisto estää automaattisesti liikkumisen myös raskailla kuormilla perävaunun kanssa. Liikkeelle päästään uudelleen yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai poljinta painamalla. Pidempää pysäköinti varten sähköinen käsijarru on mukavasti suunnanvaihtajan yhteydessä.
NELJÄ ERILAISTA AJOTAPAA
• Auto. Vivulla tai polkimella valitaan haluttu ajonopeus, ja Auto Command sovittaa moottorin kierrokset ja vaihteiston välitykset mahdollisimman taloudellisiksi.
• Cruise. Nappia painamalla traktori ottaa valitun nopeusmuistin suurimman nopeuden ja ylläpitää pitää sen taloudellisimmalla tavalla.
• Manuaali. Vivusta valitaan kiinteä vaihteiston välitys, ja poljin toimii kaasupolkimena. Vipua liikuttamalla välitys ja ajonopeus muuttuvat.
• Voimanotto. Kun voimanotto kytketään päälle, moottorin kierrokset pysyvät tasaisina kuormituksesta riippumatta. Moottorin kierrokset valitaan käsikaasusta tai kierrosmuistista ja ajonopeus vivusta tai polkimesta.
UltraCommand on 100 % mekaaninen powershift vaihteisto. Vaihteita on joko 19x4 tai 21x5 ECO versioissa. Memory shuttle systemin ansiosta voidaan tallentaa haluttu liikkeelle lähtövaihde ja painamalla kytkintä, esim. risteyksessä vaihteisto vaihtaa automaattisesti tallennetulle liikkeelle lähtövaihteelle.
T8.-sarjan 8,7 l Cursor 9 moottorit tarjoavat lisäteholla huikeat 350 - 435 hv. Moottoreissa on myös huippuunsa kehitetyt teho- ja vääntöominaisuudet raskaisiin, suurta tehoa vaativiin töihin ja suurimmassa mallissa ainutlaatuinen sähköohjattu eVGT turboahdin. Kaikissa malleissa on 24-venttiilinen Common Rail -polttoainejärjestelmä ja nykyaikainen moottorin ohjausjärjestelmä. Tämän ansiosta tehonlähteet tuottavat korkean vääntömomentin nousun, jota vaaditaan nykyaikaiselta jatkuvatehoiselta moottorilta. Vääntömomentin nousu on voimanotosta mitattuna massiiviset 40 %. Maximivääntö saavutaan jo 1300 kierroksilla!
MITÄ ON Hi-eSCR
SCR-moottorista tulevan pakokaasun joukkoon ruiskutetaan lisäainetta nimeltä AdBlue. Pakokaasun ja AdBluen seos siirtyy katalysaattoriin, jossa typen oksidit muutetaan kemiallisen prosessin avulla typpikaasuksi ja vedeksi. Typpikaasu on täysin vaaratonta ja sitä on luonnostaan ilmakehässä 76 %. AdBlue-lisäainetta annostellaan tietokoneen ohjaamana, ja sitä kuluu n. 5 % polttoaineen määrästä. Hi-eSCR on SCR-teknologia uusin kehitysversio.
NEW HOLLAND HI-eSCR-etuja:
• ENEMMÄN TEHOA JA VÄÄNTÖÄ
Pakokaasun kierrätys on SCR-moottorissa tarpeetonta, toisin kuin muissa tekniikoissa. Moottori on säädetty optimaaliselle palamiselle, eli ajoitus on säädetty aikaisemmaksi ja palamislämpötila on korkeampi. Tehoa ja vääntöä saadaan enemmän ja polttoainetta kuluu vähemmän.
• VASTAA KAASUUN HERKEMMIN
Moottori vastaa kaasuun herkemmin ja vääntömomentti on suurempi. Traktori tuntuu ajossa sekä pirteämmältä että vääntävämmältä, vaikka se kuluttaa vähemmän polttoainetta.
• YMPÄRISTÖN KUORMITUS VÄHENEE
Yksi ensimmäisen vaiheen moottori tuotti päästöjä saman verran kuin 100 uutta SCR-moottoria yhteensä.
• POLTTOAINETTA SÄÄSTYY
Uudella tekniikalla merkittävästi pienemmän polttoaineen kulutuksen ansiosta investointi tulee maksetuksi suhteellisen nopeasti takaisin. Vuosittainen säästö polttoaineessa on huomattava.
Tehokkaassa traktorissa tarvitaan muutakin kuin raakaa vetovoimaa. T8-traktoreiden suljettu kuormantunteva hydrauliikka tuottaa joko 214 tai 271 litraa minuutissa ja saatavana on jopa 6 kpl elektronisesti ohjattua venttiiliä, joissa kaikissa on ohjelmoitava ajastus sekä virtauksen säätö. Lisäksi saadaan 3 elektronisesti ohjattua keskiventtiiliä. Nostolaitteessa on 11 700 kg:n nostovoimaa. Voimanotossa on kytkennän automatiikka sekä linkitys ohjelmoitavaan päisteautomatiikkaan.
Traktorissa on 4 pilarinen Horizon Ultra ohjaamo, joka on 68 dBA:llä yksi markkinan hiljaisimmistä ohjaamoista. Uuden sukupolven T8 sarjassa on digitaalinen InfoView mittaristo ja uusi 12 tuumainen IntelliView Android pohjainen näyttö. Uudessa näytössä on valmius lohko ohjaukseen ja määränsäätökarttojen käyttöön. Näyttöön voidaan siirtää My-Newholland:ssa tehdyt tehtävätiedostot langattomasti.
SideWinder Ultra-käsinojassa löytyy kaikki traktorin tärkeimmät hallintalaitteet. Sieltä löytyy mm. Command Grip ajokahva ja 11 vapaasti konfiguroitavat napit. Jousitus on joko mekaaninen tai hydraulinen. Jos on hydraulinen ohjaamon jousitus, voidaan säätää ohjaamon jäykkyys haluttuun jäykkyyteen (soft, normal tai hard).
Jotta työskentely pimeinä aikoina olisi helpompaa, traktori voidaan varustaa joko 16 tai 22 LED-valon työvalopaketilla.
SideWinder-käsinoja on merkittävä edistysaskel traktorin hallinnassa. Se on helppokäyttöinen ja selkeästi ymmärrettävissä. Kaikki avaintoiminnot käsikaasusta ja vaihteistosta voimanottoon ja hydrauliikkaan ovat yhdessä paikassa mukavasti sormenpäiden ulottuvilla. Vaihteiden vaihtaminen, nostolaitteen käyttö, hydrauliikan ohjaus, moottorin kierrosten säätö ja ajosuunnanvaihto sujuvat monitoimivivusta nappia painamalla.
Uuden sukupolven päisteautomatiikka hallitaan Intelliview IV -kosketusnäytöstä. Sen avulla erilaisten toimintojen ohjelmointi on mahdollista ajon aikana, ja ohjelmaa voi muokata helposti traktorin ollessa paikallaan.
Useita erityyppisiä toimintoja kuten portaattoman vaihteiston muistit tai videokameran näkymän voi kytkeä toimimaan automatiikan kautta yhdellä napin painalluksella. Uuden T7-traktorin ISOBUS Class III -arkkitehtuuri sallii yhteensopivan työkoneen ohjata traktorin toimintoja, kuten ajonopeutta. Muita kosketusnäytön lisäominaisuuksia ovat suunnanvaihtajan kytkeytymisajan säätö sekä sähköisten hydrauliikan venttiilien toimintojen hallinta.
Hydrauliikan venttiilikohtaiset asetukset valitaan kosketusnäytöllisestä värimonitorista. Hydrauliikan virtaus ja ajastus voidaan säätää yksilöllisesti selkeiden kuvakkeiden opastamana, ja sylinterin nosto ja lasku voidaan säätää erikseen.
T8 voidaan varustella SmartTrax teloilla. Teloissa on normirenkaisiin verrattuna parempi kantavuus. Saatavilla on joko 24” tai 30” telat.
Täyttämällä viereisellä lomakkeella saat kätevästi yhteyden Agritekiin tai lähimpään jälleenmyyjääsi.
Voit kysyä lisätietoja kiinnostuksen kohteestasi tai sopia siitä esittelyn.