New Holland on julkistanut uuden T7 PLM Connect -traktorimalliston. Sen tärkein uudistus koskee entistä tilavampaa ja hiljaisempaa ohjaamoa sekä hallintajärjestelmää. Se tuo myös New Hollandin älykkäät viljelyteknologiat laajalti viljelijöiden saataville.
New Hollandin suurempi traktorimallisto uusiutuu loppuvuoden aikana merkittävästi, kun tehdas esittelee uuden T7 PLM Connect -traktorin. Tärkein uudistus koskee entistä tilavampaa ja hiljaisempaa ohjaamoa. Käytännössä traktorin koko käyttö- ja hallintajärjestelmä on uutta sukupolvea, josta esimerkkeinä ovat IntelliView 12 -monitori ja ratin keskelle siirretty graafinen näyttö.
Uusi T7 PLM Con-nect -traktorimallisto tuo myös New Hollandin älykkäät viljelyteknologiat laajalti viljelijöiden saataville.
Horizon Ultra -ohjaamo on suunniteltu alusta alkaen vastaamaan asiakkaiden vaativimpia odotuksia: ”T7 PLM Connect saattaa näyttää tutulta, sillä ulkomuoto on tutun kompakti ja tyylikäs”, kertoo New Holland -traktoreiden tuotejohtaja Oscar Baroncelli. ”Mutta ohjaamo on täysin uusi sisältä, sillä vain 2 % sen osista on yhteisiä edellisen mallin kanssa. Traktori on enemmän yhteydessä ulkomaailmaan kuin koskaan, ja se tekee uuden ennätyksen alansa hiljaisimpana äänentason ollessa vain 66 dBA. Uskom-me, että Horizon Ultra -ohjaamo on asiakkaillemme aivan uudenlainen elämys.
Ohjaamoa on pidennetty, joten se tarjoaa enemmän tilaa matkustajalle ja runsaasti lisää lattiatilaa kuljettajalle. Asiakkaat varmasti arvostavat runsaita säilytystiloja, joita on eri puolilla ohjaamoa. Jäähdytetty 12 litran kylmälokero on sijoitettu kätevästi taittuvan matkustajan istuimen alle, ja sen takana on kannellinen säilytystila sekä USB-latauspiste. Istuimen takana oleva 30 litran säilytyslokero pitää kuljettajan käsimatkatavarat mukavasti ojennuksessa, ja ohjaamon oikealla puolella on avoimet säilytyslokerot sekä katon kehyksessä lisäksi avoin verkotettu säilytystila
Uusi ohjaamon rakenne ja katon muotoilu parantavat näkyvyyttä, minkä lisäksi kamerat sekä edessä että takana valvovat turvallisesti traktorin ympäristöä. Tehokas 20 LED-työvalon paketti ja LED-ajovalot varmistavat näkyvyyden traktorin ympärille ja takaavat työskentelytehon myös pimeinä iltoina.
Uusi SideWinder Ultra -käsinoja ja monitoimivipu ovat merkittäviä edistysaskeleita traktorin hallinnassa. Se on helppokäyttöinen ja selkeästi ymmärrettävissä. Sen uudenlaiset, automaailmasta tutut ominaisuudet tekevät ajamisesta ja koko traktorin hallinnasta entistä nautittavampaa.
Tilavassa ohjaamossa huomio kiinnittyy väistämättä CentreView-näyttöön, joka on traktorimaailmassa ensimmäistä kertaa paraatipaikalla keskellä ohjauspyörää. Näköyhteys on suora sekä mittaristoon että etukameraan, jonka kuvan saa keskinäyttöön napin painalluksella.
Hallintalaitteet on sijoitettu SideWinder Ultra -käsinojaan sekä kokonaan uudistettuun hallintakahvaan.
Hallintapaneeleissa on 11 kappaletta ohjelmoitavia ja selkeästi numeroituja näppäimiä, joihin kuljettaja pystyy itse valitsemaan haluamansa toiminnot monitorin kautta. Vyöhykevalinnalla varustetun automaattisen ilmastoinnin kapasiteetti on 35 % aikaisempaa suurempi, ja se ylläpitää helposti miellyttävän lämpötilan kaikkina vuodenaikoina.
Automaailmasta tuttuun tapaan mobiililaitteet muodostavat yhteyden värinäyttöön automaattisesti, ja mediaa voidaan hallita kätevästi myös käsinojan painikkeilla
12 tuuman IntelliView-värinäytössä traktorin hallinta on viety aivan uudelle tasolle. Sen uudenlaiset, automaailmasta tutut ominaisuudet tekevät ajamisesta ja koko traktorin hallinnasta entistä nautittavampaa.
T7 PLM Connect -traktori tuo mukanaan seuraavan sukupolven nettisovellukset, jotka ovat merkittävä askel New Hollandin täsmäviljelyn strategiassa. Se tarkoittaa siirtymistä perinteisistä maatalouden käytännöistä uuteen aikakauteen, jossa täsmäviljely ja digitaaliset yhteydet auttavat suunnittelemaan viljelytoimet etukäteen, hallitsemaan koneiden toimintaa reaaliajassa sekä saavuttamaan maksimaali-sen tarkkuuden ja tehokkuuden.
"New Hollandin tavoitteena on olla entistä enemmän asiakkaisiin yhteydessä, sanoo New Hollandin brändijohtaja Carlo Lambro. ”Uudet palvelut ja digitalisaatio ovat portteja tulevaisuuteen. Ne mahdollistavat digitaaliset palvelut suoraan ratin taakse, jolloin voimme olla asiakkaidemme tukena reaaliajas-sa ja auttaa heitä enemmän monella tapaa.
PLM Intelligence on digitaalinen arkkitehtuuri, joka otetaan käyttöön kaikissa tulevaisuuden New Hol-land -koneissa, jolloin asiakkaat löytävät saman logiikan kaikista merkin laitteista ja pääsevät helposti käsiksi työtä tehostavaan dataan. New Hollandin tavoitteena on helppokäyttöisillä digitaalisilla ratkaisuilla edistää älykkäämpää maataloutta, joka on kestävämpää ja tuottavampaa.
Uusimmat täsmäviljelyn sovellukset helpottavat kuljettajaa ja optimoivat satotason sekä tuotantokustannukset. Liitettävyyteen ja seurantaan perustuvat uudet ratkaisut keskittyvät koneen tuottavuuden parantamiseen, kun taas tietojen analysointiin ja suunnitteluun perustuvat pilvipohjaiset palvelut helpottavat tilan viljelypäätöksiä.
Portaattomalla Auto Command -vaihteistolla ajaminen on helppoa, ja liikkeelle päästään yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai ajopoljinta painamalla. Kolmeen nopeusmuistiin voi helposti asettaa minkä tahansa nopeuden välillä 20 m/h ja 50 km/h. Valittua nopeusmuistia vaihdetaan painamalla nappia monitoimivivusta, ja tallennettua nopeutta muutetaan rullaa pyörittämällä. Valittu nopeus näkyy selkeästi värimonitorissa.
Kolmeen nopeusmuistiin voi helposti asettaa minkä tahansa nopeuden välillä 20 m/h ja 50 km/h. Valittua nopeusmuistia vaihdetaan painamalla nappia monitoimivivusta, ja tallennettua nopeutta muutetaan yksinkertaisesti rullaa pyörittämällä. Valittu nopeus näkyy selkeästi värimonitorissa.
Yksi Auto Command -vaihteiston suurista eduista on sen kyky saavuttaa maantienopeudet normaalia alemmilla moottorin kierroksilla. 40 km/h saavutetaan jo kierroksilla 1550 ja 50 km/h vastaavasti kierroksilla 1700 r/min. Polttoainetta säästyy ja ajaminen on mukavampaa hiljaisemman äänen vuoksi.
AKTIIVIPYSÄYTYS
Auto Command -vaihteiston tärkeä turvallisuustekijä on aktiivinen pysäytystoiminto. Kun traktori pysähtyy risteykseen tai mäkeen, vaihteisto estää automaattisesti liikkumisen myös raskailla kuormilla perävaunun kanssa. Liikkeelle päästään uudelleen yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai poljinta painamalla. Pidempää pysäköinti varten sähköinen käsijarru on mukavasti suunnanvaihtajan yhteydessä.
Auto Command -vaihteiston yksi hienouksista on mahdollisuus hyödyntää erilaisia ajotapoja helpolla tavalla:
• AUTO. Vivulla tai polkimella valitaan haluttu ajonopeus, ja Auto Command sovittaa moottorin kierrokset ja vaihteiston välitykset mahdollisimman taloudellisiksi.
• CRUISE. Nappia painamalla traktori ottaa valitun nopeusmuistin suurimman nopeuden ja ylläpitää pitää sen taloudellisimmalla tavalla.
• MANUAALI. Vivusta valitaan kiinteä vaihteiston välitys, ja poljin toimii kaasupolkimena. Vipua liikuttamalla välitys ja ajonopeus muuttuvat.
• VOIMANOTTO. Kun voimanotto kytketään päälle, moottorin kierrokset pysyvät tasaisina kuormituksesta riippumatta. Moottorin kierrokset valitaan käsikaasusta tai kierrosmuistista ja ajonopeus vivusta tai polkimesta
T7 HD -malliston 6-sylinterisissä moottoreissa hyödynnetään ECOBlue™ HI-eSCR teknologiaa, jonka FPT Industrial on kehittänyt tiukkojen Stage 5 -päästömääräysten täyttämiseksi. Moottoreissa ei tarvita urean lisäksi pakokaasujen takaisinkierrätystä tai hiukkassuodatinta. Tehokas pakokaasujen jälkikäsittely takaa, ettei palamisen tehokkuudesta ole tarvinnut tinkiä päästöjen vähentämiseksi, ja tehon tuottaminen taloudellisesti on moottorin ainoa tehtävä.
Elektronisesti ohjatun muuttuvageometrisen turbon (VGT) avulla saadaan aikaan muhkea vääntö jo alhaisilla kierroksilla sekä nopeutetaan reagointia kuormituksen kasvamiseen. Tämän kokoluokan traktoreissa usein käytetty kahden ahtimen yhdistelmä vastaa kaasuun paljon hitaammin.
Traktorin öljypohja on olennainen osa kantavaa rakennetta, ja se poistaa suurimman osa runkoon kohdistuvasta kuormituksesta. Jäähdytyskapasitettia on nostettu, ja vahvempi sylinterin kansi kestää lisääntyneen tehon ja väännön aiheuttamat rasitukset
MITÄ ON Hi-eSCR
SCR-moottorista tulevan pakokaasun joukkoon ruiskutetaan lisäainetta nimeltä AdBlue. Pakokaasun ja AdBluen seos siirtyy katalysaattoriin, jossa typen oksidit muutetaan kemiallisen prosessin avulla typpikaasuksi ja vedeksi.Typpikaasu on täysin vaaratonta ja sitä on luonnostaan ilmakehässä 76 %. AdBlue-lisäainetta annostellaan tietokoneen ohjaamana, ja sitä kuluu n. 5 % polttoaineen määrästä. Hi-eSCR on SCR -teknologia uusin kehitysversio.
NEW HOLLAND HI-eSCR-etuja:
• ENEMMÄN TEHOA JA VÄÄNTÖÄ
Pakokaasun kierrätys on SCR-moottorissa tarpeetonta, toisin kuin muissa tekniikoissa. Moottori on säädetty optimaaliselle palamiselle, eli ajoitus on säädetty aikaisemmaksi ja palamislämpötila on korkeampi. Tehoa ja vääntöä saadaan enemmän ja polttoainetta kuluu vähemmän.
• VASTAA KAASUUN HERKEMMIN
Moottori vastaa kaasuun herkemmin ja vääntömomentti on suurempi. Traktori tuntuu ajossa sekä pirteämmältä että vääntävämmältä, vaikka se kuluttaa vähemmän polttoainetta.
• YMPÄRISTÖN KUORMITUS VÄHENEE
Yksi ensimmäisen vaiheen moottori tuotti päästöjä saman verran kuin 100 uutta SCR-moottoria yhteensä.
• POLTTOAINETTA SÄÄSTYY
Uudella tekniikalla merkittävästi pienemmän polttoaineen kulutuksen ansiosta investointi tulee maksetuksi suhteellisen nopeasti takaisin. Vuosittainen säästö polttoaineessa on huomattava.
Täyttämällä vähintään sähköpostisi voit kysyä lisätietoja kiinnostuksesi kohteesta tai sopia siitä esittelyn.