New Holland T7 275-315

T7 275-315

Suuremmat T7 -mallit 300 hv luokkaan


Aikaisempaa tehokkaampien T7.275- ja T7.315-mallien myötä T7-traktorisarja siirtyy uuteen suurempaan kokoluokkaan.
 
T7 HD-mallit ovat täydellisiä tehtävissä, jotka vaativat suurirunkoisen traktorin tehoa, mutta joissa toisaalta tarvitaan keskikokoisen traktorin monipuolisuutta. Ne suoriutuvat pellolla vetovoimaa vaativista töistä, jotka on tähän asti tehty paljon suurikokoisemmilla traktoreilla, mutta niissä on myös kaikki ne ominaisuudet, joitka vaaditaan voimanottokäytössä ja maantieajossa.
 
Erityistä huomiota on kiinnitetty yksityiskohtiin, jotta maatalouteen ja urakointiin voitaisiin tarjota tehokas ja monipuolinen traktorimallisto, jonka avulla on mahdollista saavuttaa korkea tuottavuus kuljettajan nauttiessa samalla äärimmäisestä ajomukavuudesta.
 
Uuden malliston myötä New Holland esittelee moottoreiden Hi-ESCR-teknologian, jonka ansiosta mallisto täyttää Stage 4 -päästövaatimukset pelkällä urealla ilman pakokaasujen takaisinkierrätystä ja hiukkassuodatinta.
 
Uusi T7-mallisto on saanut uuden ulkomuodon, ja konepeitossa huomio kiinnittyy New Hollandille tunnusomaisiin kissamaisiin valoihin, ja LED-huomiovaloihin. Linjakkaassa konepeitossa on aiempaa suuremmat sivupaneelit, jotka suojaavat moottoria samalla kun ilmanottoaukot ovat uusi muotoiluelementti. Kapeaksi muotoiltu katto pitää sisällään rivistön tehokkaita LED-työvaloja, joita on saatavana tehtaalta erilaisina paketteina.
 
Traktorin öljypohja on olennainen osa kantavaa rakennetta, ja se poistaa suurimman osa runkoon kohdistuvasta kuormituksesta. Muuttuvasiipisellä turbolla varustettu uusi moottori reagoi herkästi kuormituksen muutoksiin. Jäähdytyskapasitettia on nostettu, ja vahvempi sylinterin kansi kestää lisääntyneen tehon ja väännön aiheuttamat rasitukset.
 
Kasvaneen rengaskoon myötä uusi malli on selkeästi aikaisempia T7-malleja suurempi. Traktoriin mahtuu jopa 217 cm korkeat 710/75R42 takarenkaat, ja omapainoa sallitaan 16 000 kiloon asti.
T7 275-315 T7 275-315 T7 275-315 T7 275-315

Äärimmäistä mukavuutta


Uusittu T7-ohjaamo tarjoaa entistä paremman näkyvyyden yksiosaisen tuulilasinsa ansiosta. Pidemmät etulokasuojat suojaavat paremmin mudalta, ja pyyhkijän sulkaan kytketty pesuri pitää tuulilasin kirkkaana. Kylmien talvipäivien varalta tehtaalta saa lisävarusteena lämmitettävän etu- ja takalasin.
 
Mukavimmat mahdolliset istuimet
Uusi T7 -traktori tarjoaa alansa parhaan valikoiman istuimia, ja mukavuustasoja on kolme: Comfort, Dynamic Comfort ja Auto Comfort. Korkealuokkainen Comfort-ilmastuin on matalataajuusjousitettu, ja siinä on kääntyvä selkänojan jatke. Dynamic Comfort -istuin tarjoaa lisäksi automaattisen iskunvaimennuksen säädön, ristiselän ilmajousituksen sekä kaksiasentoisen lämmityksen.
 
Aktiivijousitettu ja ilmastoitu Auto Comfort -istuin on alansa ehdoton huippu, ja se vähentää kehoon kohdistuvia värähtelyjä jopa 40 %. Puhallin poistaa istuimesta kosteutta, mikä vähentää ihon pinnalta kosteutta ja alentaa lämpötilaa.
 
Viimeisen silauksen tuo istuinten viimeistely kankaalla tai nahalla ja niiden korkealuokkainen tikkaus. Lisää tyyliä kaipaavalle vaihtoehto on Blue Power -erikoismalli, jossa on upean metallivärin lisäksi nyt erikoisverhoiltu istuin sekä lattiamatto.
 
HTS II -päisteautomatiikka
Uuden sukupolven päisteautomatiikka hallitaan Intelliview IV -kosketusnäytöstä. Sen avulla erilaisten toimintojen ohjelmointi on mahdollista ajon aikana, ja ohjelmaa vboi muokata helposti traktorin ollessa paikallaan.
 
Useita erityyppisiä toimintoja kuten portaattoman vaihteiston muistit tai videokameran näkymän voi kytkeä toimimaan automatiikan kautta yhdellä napin painalluksella. Uuden T7-traktorin ISOBUS Class III -arkkitehtuuri sallii yhteensopivan työkoneen ohjata traktorin toimintoja, kuten ajonopeutta. Muita kosketusnäytön lisäominaisuuksia ovat suunnanvaihtajan kytkeytymisajan säätö sekä sähköisten hydrauliikan venttiilien toimintojen hallinta.
 
Tuottavuutta LED-työvaloilla
Uusi T7 tarjoaa uusia ominaisuuksia, jotka auttavat kuljettajaa työskentelemään tehokkaammin. Uudistetuissa valaistuspaketeissa on tarjolla jopa 16 LED-työvalon kokonaisuus, jolla saavutetaan todellinen 360 asteen kirkas ja pitkälle ulottuva valokeila. Valoteho on peräti 31 000 lumenia, joka on peräti viisi kertaa aikaisempaa suurempi lukema. Kaikki työvalot on integroitu ohjaamoon, ja katon etureunan valot saadaan käännetyksi hyvin laajalle alueelle myös alas ja sivusuuntaan. Takaosan sivulle suunnatut valot voidaan kytkeä tilapäisesti pois, jos suuri valoteho aiheuttaa heijastuksia esimerkiksi puimurn säiliötä tyhjennettäessä.
T7 275-315 T7 275-315 T7 275-315 T7 275-315 T7 275-315

ECOBlue™ Hi-eSCR -teknologia tuottaa enemmän tehoa


 
Uuden T7-malliston 6-sylinterisissä moottoreissa hyödynnetään ECOBlue™ HI-eSCR teknologiaa, jonka FPT Industrial on kehittänyt tiukkojen Stage 4 -päästömääräysten täyttämiseksi. Moottoreissa ei tarvita urean lisäksi pakokaasujen takaisinkierrätystä tai hiukkassuodatinta.
 
Tehokas pakokaasujen jälkikäsittely takaa, ettei palamisen tehokkuudesta ole tarvinnut tinkiä päästöjen vähentämiseksi, ja tehon tuottaminen taloudellisesti on moottorin ainoa tehtävä.
 
T7.275 ja T7.315-malleissa on elektronisesti ohjattu muuttuvageometrinen turbo (VGT), jonka avulla saadaan aikaan muhkea vääntö jo alhaisilla kierroksilla sekä nopeutetaan reagointia kuormituksen kasvamiseen. Tämä kokoluokan traktoreissa usein käytetty kahden ahtimen yhdistelmä vastaa kaasuun paljon hitaammin.
 
NEW HOLLAND etuja
ENEMMÄN TEHOA JA VÄÄNTÖÄ
Kaikenlainen pakokaasun kierrätys on New Hollandin SCR-moottorissa tarpeetonta, toisin kuin muissa tekniikoissa. Moottori on voitu säätää optimaaliselle palamiselle, eli palamisen ajoitus on säädetty aikaisemmaksi ja palamislämpötila on korkeampi. Käytännössä se tarkoittaa, että moottori käyttää polttoaineen optimaalisesti hyödyksi, jolloin tehoa ja vääntöä saadaan enemmän ja polttoainetta kuluu vähemmän.
•VASTAA KAASUUN HERKEMMIN
Muutuvageometrinen turbo vvastaa kaasuun herkemmin ja vääntömomentti on suurempi. Traktori siis tuntuu ajossa sekä pirteämmältä että vääntävämmältä, vaikka se kuluttaa vähemmän polttoainetta.
YMPÄRISTÖN KUORMITUS VÄHENEE OLENNAISESTI
Yksi ensimmäisen vaiheen moottori tuotti päästöjä saman verran kuin 100 uutta SCR-moottoria yhteensä. Alentunut polttoaineen kulutus tarkoittaa myös pienempää osuutta uusiutumattomista luonnonvaroista.
•POLTTOAINETTA KULUU VÄHEMMÄN
Uudella tekniikalla on aina hintalappu, mutta merkittävästi pienemmän polttoaineen kulutuksen ansiosta investointi tulee maksetuksi suhteellisen nopeasti takaisin. Aika riippuu ajetusta tuntimäärästä, mutta tämän kokoluokan traktoreilla vuosittainen säästö polttoaineessa on joka tapauksessa huomattava.
 
T7 275-315 T7 275-315 T7 275-315 T7 275-315

Vaihteistotekniikan huippua


Auto Command -vaihteistolla ajaminen on helppoa, ja liikkeelle päästään yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai ajopoljinta painamalla.
 
Kaksoiskytkintekniikan ansiosta kuljettajan ei tarvitse puuttua vaihteiston toimintaan alueen vaihdoista puhumattakaan.
 
NOPEUSMUISTISSA AINA OIKEA AJONOPEUS
Kolmeen nopeusmuistiin voi helposti asettaa minkä tahansa nopeuden välillä 20 m/h ja 50 km/h. Valittua nopeusmuistia vaihdetaan painamalla nappia monitoimivivusta, ja tallennettua nopeutta muutetaan rullaa pyörittämällä. Valittu nopeus näkyy selkeästi värimonitorissa.
 
MAANTIENOPEUDET ALHAISILLA KIERROKSILLA
Yksi Auto Command -vaihteiston eduista maantienopeuksien saavuttaminen alemmilla moottorin kierroksilla. 40 km/h saavutetaan jo kierroksilla 1550 ja 50 km/h vastaavasti kierroksilla 1700 r/min. Polttoainetta säästyy ja ajaminen on mukavampaa.
 
AKTIIVIPYSÄYTYS
Auto Command -vaihteiston tärkeä turvallisuustekijä on aktiivinen pysäytystoiminto. Kun traktori pysähtyy risteykseen tai mäkeen, vaihteisto estää automaattisesti liikkumisen myös raskailla kuormilla perävaunun kanssa. Liikkeelle päästään uudelleen yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai poljinta painamalla.
 
NELJÄ ERILAISTA AJOTAPAA
Auto. Vivulla tai polkimella valitaan haluttu ajonopeus, ja Auto Command sovittaa moottorin kierrokset ja vaihteiston välitykset mahdollisimman taloudellisiksi.
• Cruise. Nappia painamalla traktori ottaa valitun nopeusmuistin suurimman nopeuden ja ylläpitää pitää sen taloudellisimmalla tavalla.
• Manuaali. Vivusta valitaan kiinteä vaihteiston välitys, ja poljin toimii kaasupolkimena. Vipua liikuttamalla välitys ja ajonopeus muuttuvat.
• Voimanotto. Kun voimanotto kytketään päälle, moottorin kierrokset pysyvät tasaisina kuormituksesta riippumatta. Moottorin kierrokset valitaan käsikaasusta tai kierrosmuistista ja ajonopeus vivusta tai polkimesta
 
KUNNON RENKAAT
Isoihin T7-traktoreihin voi asentaa suuret 2,15 metriä korkeat takarenkaat, kooltaan 710/75R42. Ne välittävät portaattoman Auto Command -vaihteiston kanssa traktorin suorituskyvyn tehokkaasti pyörille ja tuottavat vakuuttavan vetovoiman.
 
JÄREÄ ETUAKSELI
Etuakseli on samaa kokoluokka kuin T8-malleissa, ja akseliväli. on 2995 mm. Etuakselin jousitus on toteutettu kahdella hydraulisylinterillä, joissa on 140 mm pystysuuntainen liikevara. Etäisyys etuakselista etunostolaitteeseen on lyhyt, mikä tekee traktorista vakaamman ja kompaktimman.
 
ABS-JARRUT
T7 mallit voidaan tilata tehtaalta lukkiutumattomalla ABS-jarrujärjestelmällä, joka parantaa merkittävästi turvallisuutta maantiellä. ABS-järjestelmä pystyy pellolla jarruttamaan automaattisesti sisempää takapyörää, jolloin kääntyvyys on normaalia parempi ilman, että sisäpyörä lukkiutuu.
 
Lisäksi saatavana on renkaiden ilmanpainetta tarkkaileva järjestelmä, jolla voidaan kontrolloida 16 eri rengasta joko traktorissa tai työkoneessa. Järjestelmä on kytketty värimonitoriin niin, että järjestelmä antaa varoituksen, kun rengaspaine ei ole halutuissa rajoissa.
T7 275-315 T7 275-315 T7 275-315 T7 275-315 T7 275-315

Huipputehokas hydrauliikka


Traktorissa on vakiona suuritehoinen 220 l/min tuottava suljetun järjestelmän hydrauliikka kuorman tuntevan mäntäpumpulla ohjaamana. Sähköisesti ohjattuja hydrauliikan takaventtiilejä on 5 paria. Käsinojassa on Joystick helppoa kuormaimen tai etuostolaitteen hallintaa varten.
 
Järeässä nostolaiteessa suurin nostovoima takana on 11 058 kg ja tehtaalta tilattavassa etunostolaitteessa 5821 kg.
 
4-NOPEUKSINEN TAKAVOIMANOTTO
Iso T7 soveltuu mitä parhaiten nykyaikaista monipuolista voimanottoa vaativiin raskaisiin töihin. Traktorissa on vakiovarusteena 4-nopeuksinen takavoimanotto 540/540E/1000/1000 E sähköisellä nopeuden valinnalla.
 
2-NOPEUKSINEN ETUVOIMANOTTO
Valinnainen 2-nopeuksinen etuvoimanotto on toteutettu samalla rakenteella kuin takavoimanotto, ja nopeudet 1000 ja 1000E r/min voi vallita ohjaamosta sähköisesti nappia kääntämällä.
 
Kun esimerkiksi niittomurskaimella kasvusto harvenee, on järkevää valita edessä ja takana 1000E voimanotto päälle, ja sen jälkeen saada silkkaa säästöä polttoaineessa.
T7 275-315 T7 275-315