New Holland T7

T7
T7-mallisarja on laajempi kuin koskaan. Normaalin akselivälin traktoreita on neljä mallia, ja niistä kolme on saatavana Range Command osaPowershift, Power Command täysPowershift tai portaattomalla Auto Command-vaihteistolla. Tehokkaimmassa T7.225-mallissa vaihteistona on aina Auto Command.
 
Pidemmän akselivälin malleja on samaten neljä. Kolmeen näistä on valittavana Power Command tai Auto Command, joka on vakiovarusteena suurimmassa T7.270-mallissa.

ENEMMÄN TUOTTAVUUTTA JA TEHOA
New Hollandin uusissa SCR-teknologiaa hyödyntävissä moottoreissa ekologisuus ja tehokkuus yhdistyvät tiukat Tier 4 -vaatimukset ylittävällä tavalla. Päästömääräysten takia moottoria ei ole keinotekoisesti kuristettu, vaan se hengittää vapaasti raikasta puhdasta ilmaa. Tuloksena on ennen näkemätön taloudellisuus ja samalla huippuunsa viritetty suorituskyky.
 
ÄÄRIMMÄISTÄ AJOMUKAVUUTTA
Portaaton Auto Command™ -vaihteisto on parasta mitä alalla on nähty. Palkittu SideWinder™ II -käsinoja tekee ajamisesta uskomattoman sujuvaa. Monitoimivivun avulla traktoria hallitaan sormenpäätuntumalla, ja kosketusnäytöllisestä värimonitorista on helppoa seurata traktorin ja työkoneen toimintoja. T7-traktoria ajaessasi huomaat olevasi markkinoiden hiljaisimmassa ohjaamossa. Huippuluokan ilmaistuin ja tehokas ilmastointi kuuluvat vakiovarusteisiin.
 
ALHAISET KÄYTTÖKUSTANNUKSET
SCR-teknologiaa hyödyntävissä moottoreissa pakokaasua ei ole tarpeen kierrättää päästöjen takia, vaan ne hoidetaan moottorin ulkopuolella. Moottorit käyvät aina parhaalla mahdollisella hyötysuhteella. Siksi niistä saadaan irti uskomaton määrä suorituskykyä, ja samalla polttoaineen kulutus alenee jopa 10 %.
 
MAKSIMAALISTA MONIPUOLISUUTTA

Uusi T7 tarjoaa uusia ominaisuuksia, jotka auttavat kuljettajaa työskentelemään tehokkaammin. Uudistetuissa valaistuspaketeissa

on tarjolla jopa 16 LED-työvalon kokonaisuus, jolla saavutetaan todellinen 360 asteen kirkas ja pitkälle ulottuva valaistus. Valovirta on yli 30 000 lumenia, joka on peräti viisi kertaa aikaisempaa suurempi lukema. Kaikki työvalot on integroitu ohjaamoon, ja katon etureunan valot saadaan käännetyksi hyvin laajalle alueelle myös alas ja sivusuuntaan. Takaosan sivulle suunnatut valot voidaan kytkeä tilapäisesti pois, jos suuri valoteho aiheuttaa heijastuksia esimerkiksi puimurin säiliötä tyhjennettäessä.

T7 T7 T7 T7 T7
T7-traktoreiden voima perustuu uuden sukupolven Tier 4B ECOBlue -moottoreihin. Ne on rakennettu tuottamaan maksimaalinen teho ja vääntö pienellä polttoaineen kulutuksella ympäristöä säästäen. Moottorissa ei tarvita monimutkaista pakokaasujen takaisinkierrätystä eikä hiukkassuodatinta. Pakokaasujen jälkikäsittely tehdään kokonaan moottorin ulkopuolella tehokkaalla uudella HI-eSCR -järjestelmällä.
 
MITÄ ON Hi-eSCR?
SCR-moottorista tulevan pakokaasun joukkoon ruiskutetaan lisäainetta nimeltä AdBlue. Pakokaasun ja AdBluen seos siirtyy katalysaattoriin, jossa typen oksidit muutetaan kemiallisen prosessin avulla typpikaasuksi ja vedeksi.Typpikaasu on täysin vaaratonta ja sitä on luonnostaan ilmakehässä 76 %. AdBlue-lisäainetta annostellaan tietokoneen ohjaamana, ja sitä kuluu n. 5 % polttoaineen määrästä. Hi-eSCR on SCR -teknologia uusin kehitysversio.
 

NEW HOLLAND HI-eSCR-etuja:


  • ENEMMÄN TEHOA JA VÄÄNTÖÄ Kaikenlainen pakokaasun kierrätys on SCR-moottorissa tarpeetonta, toisin kuin muissa tekniikoissa. Moottori on voitu säätää optimaaliselle palamiselle, eli palamisen ajoitus on säädetty aikaisemmaksi ja palamislämpötila on korkeampi. Moottori käyttää polttoaineen optimaalisesti hyödyksi, jolloin tehoa ja vääntöä saadaan enemmän ja polttoainetta kuluu vähemmän.
  • VASTAA KAASUUN HERKEMMIN
    Moottori vastaa kaasuun herkemmin ja vääntömomentti on suurempi. Traktori siis tuntuu ajossa sekä pirteämmältä että vääntävämmältä, vaikka se kuluttaa vähemmän polttoainetta.
  • YMPÄRISTÖN KUORMITUS VÄHENEE OLENNAISESTI
    Yksi ensimmäisen vaiheen moottori tuotti päästöjä saman verran kuin 100 uutta SCR-moottoria yhteensä. Alentunut polttoaineen kulutus tarkoittaa myös pienempää osuutta uusiutumattomista luonnonvaroista.
  • POLTTOAINETTA KULUU VÄHEMMÄN
    Uudella tekniikalla merkittävästi pienemmän polttoaineen kulutuksen ansiosta investointi tulee maksetuksi suhteellisen nopeasti takaisin. Aika riippuu ajetusta tuntimäärästä, mutta vuosittainen säästö polttoaineessa on joka tapauksessa huomattava.
New Holland ei ole yksin Tier 4 -teknologian takana, vaan se voi nojata moottoreiden kehittämisessä kumppaniin, jolla on harvinaisen suuret voimavarat: FPT Industrial.
 
Fiat kehitti Common Rail -teknologian jo 1980-luvulla ja toi sen massatuotantoon henkilöautoissa jo vuonna 1997. Yhtymän maatalouskoneisiin se tuotiin ensimmäisenä alalla.
 
FPT Industrial on ollut SCR-teknologian pioneeri jo vuodesta 1995 asti. Se on valmistanut viimeisen kahdeksan vuoden aikana jo yli 600 000 SCR-moottoria maatalouteen, maanrakennukseen sekä kuorma-autoihin.
 
 
 
 
 
T7 T7 T7 T7 T7

KÄSINOJA VALINTASI MUKAAN
 

Range Command- ja Power Command -malleihin on saatavana joko perinteinen käsinoja tai edistyksellinen SideWinderTM II, jonka yhteydessä olevassa monitoimivivussa on hyödynnetty New Holland - leikkuupuimureihin ja ajosilppureihin kehitettyä teknologiaa. Hallintalaitteet ovat yhdessä paikassa mukavasti sormenpäiden ulottuvilla, ja värimonitorista olennainen tieto selviää yhdellä vilkaisulla. SideWinder on PCE- ja Auto Command -malleissa vakiovaruste.
 

SideWinder-käsinoja on merkittävä edistysaskel traktorin hallinnassa. Se on helppokäyttöinen ja selkeästi ymmärrettävissä. Kaikki avaintoiminnot käsikaasusta ja vaihteistosta voimanottoon ja hydrauliikkaan ovat yhdessä paikassa mukavasti sormenpäiden ulottuvilla.
 
Vaihteiden vaihtaminen, nostolaitteen käyttö, hydrauliikan ohjaus, moottorin kierrosten säätö ja ajosuunnanvaihto sujuvat monitoimivivusta nappia painamalla. SideWinder-käsinoja edustaa järkevää suunnittelua, joka tekee traktorin ajamisen uskomattoman sujuvaksi.


INTELLIVIEWTM III -VÄRIMONITORI

  • Intelliview III -monitorista olennainen tieto selviää yhdellä vilkaisulla. Tärkeimmät säädöt tehdään kosketusnäytön selkeitä kuvakkeita painamalla.
  • Monitori on yhteensopiva automaattiohjauksen kanssa
  • Siihen voidaan liittää monta kameraa työkoneiden valvontaa varten.
EDISTYKSELLISTEN TOIMINTOJEN HALLINTA HELPPOA

Integroidussa hallintapaneelissa on graafinen käyttöliittymä ja selkeät painonapit. T7-traktoreissa ei tarvitse selata monimutkaisia valikkoja, vaan kuvakkeen painaminen riittää säätämään moottorin kierrosmuistia, lukkoautomatiikka, voimanoton automatiikkaa ym.
T7 T7 T7 T7
TILAA JA TUNNELMAA
Kun nouset T7-traktorin ohjaamoon, huomaa heti miten tilava ja hiljainen se on. Kestävät ja laadukkaat materiaalit on yhdistetty korkealuokkaiseen viimeistelyyn. Kun istuudut muhkealle ilmajousitetulle istuimelle, voit nauttia 360°:n näkyvyydestä.
 
Ajon aikana yllätyt siitä, kuinka pehmeän ajokokemuksen 50 km/h -mallien ohjaamon ja etuakselin jousitukset saavat aikaan. Tehokas ilmastointi pitää sisäilman sopivana riippumatta olosuhteista ohjaamon ulkopuolella. Automaattinen ilmastointi ja sähkösäätöiset lämmitettävät ulkopeilit ovat mainioita lisävarusteita monessa käytössä
 
OHJAAMOON NOUSU ON HELPPOA
Kaarevat suurikokoiset lasiovet heijastavat melua pois ja avautuvat riittävän laajasti. Suuri oviaukko helpottaa ohjaamoon nousua ja sieltä poistumista. Yhdessä reilunkokoisten rappujen ja kahvojen kanssa myös turvallisuus on taattu.
 
HALLINTALAITTEET MUKAVASTI KÄDEN ULOTTUVILLA
T7-traktorissa avaintoiminnot käsikaasusta ja vaihteistosta voimanottoon ja hydrauliikkaan ovat hyvin oikean käden ulottuvilla. Ei ole tarpeen kurotella eikä etsiä hallintalaitteita ympäri ohjaamoa. Lisäksi hallintalaitteet on sijoitettu loogisesti. Käytön kannalta tärkeimmät toiminnot ovat parhaiten esillä, ja harvemmin käytetyt nostolaitteen valinnat ovat käsinojan kannen alla.
 
HUIPPUISTUIMET KULJETTAJALLE JA APULAISELLE

New Holland tuo tarjolle istuinvalikoiman, joka on kattavuudessaan ja mukavuudessaan parasta mitä traktoreissa on tähän mennessä

nähty. Kaikissa kolmessa vaihtoehdossa on uusi muhkea kulutusta kestävä pehmustus sekä matalataajuudella toimiva ilmajousitus.
Myös turvavyöllä varustettu matkustajan istuin on korkeatasoinen ja riittävän kokoinen isommallekin apulaiselle.
 

Sekä Comfort että Dynamic Comfort -istuimissa on kääntyvä

selkänojan jatke, joka tukee yläselkää sekä parantaa ajomukavuutta

silloin, kun istuin on käännettynä ja kuljettajan on
tarkkailtava takana olevaa työkonetta.
 

Ilmastoitu Auto Comfort™ -istuin tarjoaa äärimmäisyyteen asti

vietyä mukavuutta ja tyyliä. Siinä on täysautomaattinen painonsäätö,

aktiivijousitus, lämmitys ja erillisellä tuulettimella toteutettu

ilmastointi, joka viilentää ja poistaa ylimääräistä kosteutta. Verhoilu
on sinistä ja harmaata nahkaa.
 
 

T7 T7 T7 T7 T7
Range Command -vaihteisto on sähköisesti toimiva kuusiportainen Powershift kolmella eri aluevaihteella, jotka valitaan päävaihteiden tapaan sähkönapeista. Power Command puolestaan tarjoaa saumatonta tehokkuutta 18 vaihteen välillä vedon katkeamatta missään vaiheessa. Molemmat versiot perustuvat jo pitkään käytössä olleeseen ja siten luotettavaan tekniikkaan.
 

VAIHTEISTO JUURI SINULLE
RC- ja PC -vaihteistoissa 40 km/h Eco tai 50 km/h -maantienopeudet on

toteutettu suoravälitteisellä 19 vaihteella, jonka avulla saavutetaan hyvä

hyötysuhde, sillä suurin vaihde saa voimansa suoraan moottorilta päävaihteiston ohi, ja tehohäviöt ovat mahdollisimman pienet. Etuakselin jousituksella ja etujarruilla varustettu 50 km/h -malli tuo kuljetusajoon uutta

tehokkuutta. Suurimmassa osassa malleja on vakiovarusteena myös ryömintänopeudet.

 

MUKAVAA AUTOMATIIKKAA
Edistyksellisin automatiikka vaihtaa kuljettajan puolesta sekä pellolla että maantiellä. Vaihtaminen tapahtuu pellolla kuormituksen ja vääntömomentin perusteella. Maantiellä traktori vaihtaa tilanteen mukaan ylös ja alas automaattivaihteisen auton tapaan. Ohjelmoitava päisteautomatiikka hoitaa usein toistuvat toiminnot nappia painamalla.
 
PARASTA SUUNNANVAIHTOA
Ohjelmoitavan suunnanvaihtajan ansiosta siirtyminen eteen ja taakse sujuu nopeasti, helposti ja pehmeästi. Vaihdekaavioita ei tarvitse miettiä käännöksen aikana eikä käännöksen jälkeen vaihtaa uudelleen.

T7 T7 T7 T7 T7
AUTO COMMAND - VAIHTEISTOTEKNIIKAN HUIPULLA
New Hollandin uusi Auto Command -vaihteisto edustaa vaihteistotekniikan huippua. Ajaminen on uskomattoman helppoa, ja liikkeelle päästään yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai ajopoljinta painamalla. Kokeneemmalle käyttäjälle on lukuisia lisäominaisuuksia, jotka antavat mahdollisuuden ottaa traktorin suorituskyvystä kaikki irti. Vaihteisto on myös hyötysuhteeltaan erinomainen, sillä useassa kohdassa saavutetaan 100 % mekaaninen välitys. Kaksoiskytkintekniikan ansiosta kuljettajan ei tarvitse millään lailla puuttua vaihteiston toimintaan alueen vaihdoista puhumattakaan.

NOPEUSMUISTISSA AINA OIKEA AJONOPEUS
Kaikkiin kolmeen nopeusmuistiin voi helposti asettaa minkä tahansa nopeuden välillä 20 m/h ja 50 km/h. Valittua nopeusmuistia vaihdetaan painamalla nappia monitoimivivusta, ja tallennettua nopeutta muutetaan yksinkertaisesti rullaa pyörittämällä. Valittu nopeus näkyy selkeästi värimonitorissa.
 
MAANTIENOPEUDET ALHAISILLA KIERROKSILLA
Yksi Auto Command -vaihteiston suurista eduista on sen kyky saavuttaa maantienopeudet normaalia alemmilla moottorin kierroksilla. 40 km/h saavutetaan jo kierroksilla 1550 ja 50 km/h vastaavasti kierroksilla 1700 r/min. Polttoainetta säästyy ja ajaminen on mukavampaa hiljaisemman äänen vuoksi.
 
AKTIIVIPYSÄYTYS
Auto Command -vaihteiston tärkeä turvallisuustekijä on aktiivinen pysäytystoiminto. Kun traktori pysähtyy risteykseen tai mäkeen, vaihteisto estää automaattisesti liikkumisen myös raskailla kuormilla perävaunun kanssa. Liikkeelle päästään uudelleen yksinkertaisesti vipua liikuttamalla tai poljinta painamalla. Pidempää pysäköinti varten sähköinen käsijarru on mukavasti suunnanvaihtajan yhteydessä.
 
NELJÄ ERILAISTA AJOTAPAA
  • Auto. Vivulla tai polkimella valitaan haluttu ajonopeus, ja Auto Command sovittaa moottorin kierrokset ja vaihteiston välitykset mahdollisimman taloudellisiksi.
  • Cruise. Nappia painamalla traktori ottaa valitun nopeusmuistin suurimman nopeuden ja ylläpitää pitää sen taloudellisimmalla tavalla.
  • Manuaali. Vivusta valitaan kiinteä vaihteiston välitys, ja poljin toimii kaasupolkimena. Vipua liikuttamalla välitys ja ajonopeus muuttuvat.
  • Voimanotto. Kun voimanotto kytketään päälle, moottorin kierrokset pysyvät tasaisina kuormituksesta riippumatta. Moottorin kierrokset valitaan käsikaasusta tai kierrosmuistista ja ajonopeus vivusta tai polkimesta.
T7 T7 T7 T7 T7